کد خبر: 13013
دوشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۹
پرینت
ایمیل

یوگا می‌تواند سلامت روان شما را تقویت کند.

یوگا به عنوان روشی برای ورزش کردن و کاهش استرس محبوبیت بسیاری در میان مردم پیدا کرده است. از مزایای آن به ویژه تا جایی که به سلامت روان مربوط می‌شود به طور فزاینده‌ای روشن است. در حال حاضر مطالعه‌ای در ایالات متحده انجام شده است و نشان داده است که یوگا می‌تواند افکار منفی را کاهش دهد.

مجله اینترنتی طیف نما به نقل از  " دکتر نت "؛ این مطالعه روی 52 زن انجام شد که همگی علائم افسردگی، استرس بالا و الگوهای رژیم غذایی نامناسب را داشتند و به دو گروه 27 و 25 نفره تقسیم شدند. کسانی که در گروه 27 نفره بودند در کلاس‌های دو هفته‌ای یوگا به مدت هشت هفته شرکت کردند در حالیکه گروه دوم در هیچ ورزش یوگایی شرکت نکردند.


مشخص شد آنهایی که در کلاس‌های تمرین یوگا شرکت کرده‌ بودند، سلامت روانشان به طور چشمگیری پیشرفت کرده بود و با کاهش شدید استرس سه برابر بیشتر از گروه دیگر زنان بود. لیندزی هاپکینز عضو تیم تحقیقاتی پزشکی سانفرانسیسکو در این باره گفت:


یوگا در غرب به خوبی شناخته شده است و بسیاری از طرفداران این ورزش از اثرات کاهش استرس و سایر نگرانی های بهداشت روانی این ورزش می‌گویند.


او همچنین اضافه کرد:


حال ما تنها می‌توانیم یوگا را به عنوان یک رویکرد مکمل توصیه کنیم که احتمالاً در مقایسه با رویکردهای استاندارد موثر خواهد بود. واضح است که یوگا نوعی درمان نیست اما با توجه به شواهد تجربی به نظر می‌رسد یک عامل کاهش دهنده‌ی استرس بالقوه است.


در یکی دیگر از مطالعات مشابه که روی 74 دانشجوی افسرده انجام شد، مشخص شد افرادی که یوگا و سایر تکنیک‌های آرام سازی به طور گروهی انجام داده بودند بهتر توانسته بودند استرس خود را در مقایسه با افرادی که این تمرینات را در خانه انجام داده بودند، کاهش دهند. همچنین او بیان کرد:


مطالعات همچنین نشان می‌دهد که یوگا برای افرادی که خلق و خوی افسرده دارند و یا برای افراد مبتلا به افسردگی مزمن و مقاوم به درمان بسیار مفید است.

 

برخی از حرکات مهم یوگا برای مبتدی‌ها
می‌خواهید یوگا کار کنید اما نمی دانید باید از کجا شروع کنید؟ نگران نباشید! در ادامه برخی از این حرکت‌های فوق العاده ساده که بر روی ایجاد قدرت و انعطاف پذیری بیشتر تمرکز دارند را به شما معرفی می‌کنیم که به راحتی بدون هیچ گونه وسیله‌ای می‌توانید در خانه انجام دهید.


جنگجو: پاهای خود را به اندازه‌ی سه تا چهار برابر از هم دور کنید و پای راست خود را در حالت 90 درجه قرار داده . حال بازوهای خود را به سمت طرفین بچرخانید و کف دست‌ها را رو به آسمان قرار داده و زانوی راست خود را روی مچ پا قرار دهید و این حرکت را تا جایی که ممکن است حفظ کنید.


درخت: این یک حرکت برای حفظ تعادل است! دست‌های خود را درحالت عادی قرار داده و به طور مستقیم بایستید. به آرامی وزن خود را روی پای چپ قرار دهید و پای راست خود را داخل ران چپ قرار دهید و باسن خود را به سمت جلو بکشید. هنگامی که به حالت تعادل رسیدید، بازوان خود را به سمت شانه‌ها بکشید. 30 ثانیه این حالت را نگه دارید سپس تعویض کنید.

+ 1
مخالفم - 0
دیدگاه ها

کد امنیتی کد جدید

قوانین ارسال دیدگاه: 1. نظراتی که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی شود.
2. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
3. با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0